Dx10 에서는 DX9 와 지원하는 텍스쳐 포맷이 다르다.
MDSN을 보자.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb205073(VS.85).aspx
눈에 띄는건 DX10 에서는 tga 파일을 지원하지 않는다.
아니 왜!?
MDSN을 보자.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb205073(VS.85).aspx
Porting Textures
File Formats Supported
The D3DXxxCreateXXX and D3DXxxSaveXXX functions that create or save a texture from or to a graphics file (for example, D3DX10CreateTextureFromFile) support a different set of file formats in Direct3D 10 than they did in Direct3D 9:
File Format |
Direct3D 9 |
Direct3D 10 |
.bmp |
x |
x |
.jpg |
x |
x |
.tga |
x |
|
.png |
x |
x |
.dds |
x |
x |
.ppm |
x |
|
.dib |
x |
|
.hdr |
x |
|
.pfm |
x |
|
.tiff |
x | |
.gif |
x | |
.tif |
x |
For details, compare the Direct3D 9 D3DXIMAGE_FILEFORMAT enumerations with the D3DX10_IMAGE_FILE_FORMAT enumerations for Direct3D 10.
눈에 띄는건 DX10 에서는 tga 파일을 지원하지 않는다.
아니 왜!?
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